اشتراک گذاری

با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کپی لینک
×

تلویزیون سامسونگ 82Q60R

شناسه کالا::

SAMSUNG 82Q60R

SAMSUNG
تلویزیون
ویژگی های کالا:
  • سال عرضه (میلادی) :
    2019
  • کیفیت تصویر :
    4K
  • نوع صفحه نمایش :
    QLED
  • سایز (اینچ) :
    82
مشاهده همه ویژگی ها

انتخاب سایز:

SAMSUNG
ناموجود
موجود شد به من اطلاع بده
فرایند خرید


1) انتخاب محصولات: بررسی سایت یا دریافت مشاوره!


2) پرداخت بیعانه: 500 هزار تا 10میلیون تومان متغیر است!


3) ارسال‌محصول: درسریعترین زمان ممکن باپیک اختصاصی!


4) تحویل درب منزل: همراه با تست سلامت کامل محصول.


ساعات کاری بخش فروش: 9 صبح الی 22 شب

تشخیص اصالت

ویدیو بهترین راهکار تشخیص اصالت تلویزیون

معرفی کوتاه محصول

تلویزیون سامسونگ 82Q60R از کیفیت تصویر 4K و پنل VA بهره می‌برد. تکنولوژی QLED، موتور پردازشگر Quantum، فرمت تصویری Q HDR و زاویه دید گسترده از ویژگی‌های تصویری این کیولد هستند. سایز بزرگ 82 اینچ، طراحی شیک و از همه مهمتر قاب باریک از مشخصات ظاهری این تلویزیون بالارده هستند. سیستم صوتی QLED سامسونگ از توان صدای 20 وات سود می‌برد. مرورگر وب، ریموت کنترل هوشمند، سیستم عامل تایزن و جستجوی صوتی نیز برای بخش هوشمند این کیولد 82 اینچ می‌باشند. چهار عدد پورت HDMI، دو عدد پورت USB، پورت LAN و خروجی صوتی از دیگر قابلیت‌های این QLED به حساب می‌آیند. 

نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ 82Q60R 

تلویزیون سامسونگ 82Q60R بزرگ‌ترین عضو خانواده سری 6 سال 2019 می‌باشد که با تکنولوژی QLED به بازار عرضه شده است. این تلویزیون از کیفیت صفحه‌نمایش 4K برخوردار می‌باشد و به دلیل سایز بسیار بزرگ 82 اینچ آن از بابت نمایش طیبیعی تصاویر هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت. موتور پردازشگر تصویر Quantum Processor 4K و فرمت تصویری Quantum HDR 4X از مهترین مشخصات تصویری به منظور پردازش تصاویر و رنگ‌ها عمل می‌کنند که شرح مفصل‌تر از این دو خصوصیت را به بخش‌های دیگر موکول کرده‌ایم. سرعت رفرش تصویر 120 هرتز همراه با پنل VA نیز مربوط به این کیولد 82 اینچ هستند. قدرت خروجی صدای 20 وات در کنار کیفیت تصویر 4K راحت می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای کاربران باشد. از ویژگی‌های قابل توجه در این QLED سیستم عامل تایزن و قابلیت اتصال به اینترنت هستند که وجود این دو ویژگی در کنار همدیگر نه تنها سهولت دسترسی به محتوای مختلف را برای کاربر فراهم می‌آورند؛ بلکه در عین حال نیز محفل گرم خانواده‌ها را لذت بخش‌تر می‌کنند.  جستجوی صوتی و برنامه هوشمند SmartThings نیز برای بخش اسمارت این کیولد می‌باشند که به وسیله صدا برنامه SmartThings این اجازه را می‌دهد تا تنظیمات دستگاه‌های هوشمند را از طریق ریموت کنترل اعمال نمایید. حال اگر تمام ویژگی‌ها و مزیت‌های تلویزیون سامسونگ را در یک طرف قرار دهیم و در طرف دیگر نیز طراحی آن را بسنجیم، به لطف حالت طراحی Ambient mode با منعکس کردن تصاویر فوق‌العاده زیبای روی دیوار بر روی نمایشگر لحظات نایابی را برای خود و خانواده‌تان رقم می‌زنید.

 

تلویزیون 82 اینچ سامسونگ با طراحی زیبا

تلویزیون 82Q60R زیبا و دل‌فریب

شرکت سامسونگ علی‌رغم سایر شرکت‌های تولید‌کننده‌ی تلویزیون در سال 2019 طراحی سایز بزرگ کیولدهایش را در سرلوحه کارهای خود قرار داد، به صورتیکه با رونمایی از تلویزیون‌های سری 6 بزرگ‌ترین عضو از این حانواده بالارده را با سایز 82 اینچ طراحی کرد. این کمپانی هدف از طراحی چنین تلویزیونی با سایز بزرگ را برای آن دسته از کاربران با فضای لوکس و مدرن که دارای سالن‌های بزرگ دارند عنوان کرد. در اختیار داشتن محیط‌هایی با متراژ بالا نه تنها نیاز به یک تلویزیون سایز بزرگ مانند 82Q60R می‌باشد؛ بلکه در عین حال نیز محیط سینما را در دستان خود خواهید داشت. سامسونگ برای این مدل تلویزیون از پایه‌های دو شاخه‌ای کمک گرفت تا راحت کیولد را بر روی آن قرار دهد. در این میان براکت رویای داشتن یک محیط کاملاً مدرن و امروزی را برایتان به واقعیت تبدیل می‌کند. چراکه نصب این تلویزیون با سایز 82 اینچ بر روی دیوار دیدن و شنیدن هر چیزی را برایتان بسیار لذت‌بخش می‌کند. پس چه بهتر که شما نیز خود را در دسته افراد خوش‌سلیقه قرار دهید و با انتخاب این تلویزیون یا سایزهای دیگرش محیطی لذت‌بخش را برای خود به وجود بیاورید.

حالت هوشمند در تلویزیون سامسونگ q60r

حالت هوشمند Intelligent Mode در تلویزیون سامسونگ 80Q60R

یکی از نقطه قوت‌های تلویزیون کیولد سامسونگ Q60R این است که می‌توان تلویزیون را بسته به شرایط مختلف تنظیم کرد. به عنوان مثال این کیولد که مجهز به حالت هوشمند می‌باشد میزان روشنایی صفحه‌نمایش و سطح صدا را بسته به محیطی که در آن قرار گرفته‌اید تنظیم می‌کند تا بهترین نتیجه عایدتان شود. این تنظیمات می‌تواند شامل حذف صداهای اضافه موجود در اخبار و همچنین برجسته‌تر کردن صدای خواننده باشد. 

بیشتر بدانید: حالت Ambient mode در تلویزیون سامسونگ چگونه عمل می‌کند؟ همراه با حالت Ambient mode صفحه‌نمایش تلویزیون را درست مانند یک قاب هنری و تزئینی مشاهده می‌کنید. این حالت باعث منعکس شدن تصاویر روی دیوار بر روی نمایشگر می‌شود. همچنین می‌توانید یک تصویر را به دلخواه بر روی تلویزیون بارگذاری کنید و با نمایان شدن آن بر روی صفحه‌نمایش دکوراسیون شیکی به فضای خانه‌تان ببخشید. 

تصاویر زیبا با تلویزیون 2020 سامسونگ q60r

تلویزیون سامسونگ 82Q60R با صفحه‌نمایشی روشن و جذاب

مطمئناً روشنایی در تصویر از مهمترین مشخصاتیست که جذابیت خاصی به هر صحنه می‌بخشد. به همین منظور شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون مانند سامسونگ با عرضه QLED ها کاری کرد تا علاوه بر کیفیت بالای تصاویر؛ در عین حال نیز از روشنایی خیره‌کننده بی‌نصیب نمانید. تلویزیون 2019 سامسونگ Q60R به تکنولوژی کیولد مجهز است تا به وسیله آن بتوانید عمق روشنایی تصاویر را به خوبی لمس کنید. بهتر است بگوییم نمایش روشنایی خیره‌کننده تنها از عهده فناوری کیولد بر می‌آید و شما می‌توانید جزئیات دقیق هر تصویر را به خوبی ببینید. نمایش روشنایی توسط این فناوری به حدیست که بدون از دست دادن کیفیتِ رنگ، روشنایی خیره‌کننده به معرض نمایش گذاشته ‌شود. برای فناوری کیولد هیچ فرقی نمی‌کند که در کجا و با چه مقدار نور نشسته‌اید چه بسا این تکنولوژی در محیط‌های تاریک نیز بازدهی خوبی را با خود به دنبال دارد. به عبارتی باید گفت qled در محیط‌های تاریک بدون از دست رفتن کیفیت جزئیات را بسیار دقیق نمایش می‌دهد. علاوه براین نمایش حجم صد در صدی رنگ‌ها از عهده فناوری کیولد بر می‌آید.

 

حجم صد در صدی رنگ ها با صفحه نمایش تلویزیون 4k سامسونگ q60r

نمایش صد در صدی رنگ‌ها با صفحه‌نمایش تلویزیون سامسونگ 80Q60R

همانطورکه در بالا نیز اشاره کردیم تکنولوژی qled رنگ‌ها را به صورت کامل و %100 نمایش می‌دهد. به این صورتکه سامسونگ اطمینان داده که برخلاف سایر تلویزیون‌ها و حتی برخلاف اولد‌ها نیز رنگ‌ها را بدون هیچ گونه تغییری به معرض نمایش قرار می‌دهد. با این توصیفات می‌توان نتیجه گرفت که صفحه‌نمایش کیولد سامسونگ همراه با ارائه روشنایی و حجم رنگ‌های صد در صدی سینمایی واقعی را به منزل خود دعوت می‌کنید.

 تکنولوژی QLED در تلویزیون سامسونگ q60r

تصاویری جذاب با نمایشگر جذاب تلویزیون سامسونگ 82Q60R

هیچ شکی در این است که تلویزیون‌های با رده‌ی بالا دارای کیفیت تصویر عالیست، چراکه تصویر باکیفیت بالا هر چند به افزایش دید بهتر برنامه‌ها کمک می‌کند و در عین حال نیز با هماهنگ شدن آن با بخش صدا، کاربر را به عمق برنامه‌ها می‌برد. در سال 2019 نیز کمپانی سامسونگ با طراحی اعضای سری 6 کیولد همچون Q60R کاری کرد که تصاویر طبیعی و خارق‌العاده جلوه داده شود. این تلویزیون بر پایه تکنولوژی 4K طرح ریزی شده، به صورتیکه پیکسل‌های تشکیل دهنده آن هیچ تصویری را بی‌کیفیت نشان نمی‌دهند و در عوض با به رخ کشیدن هر تصویر به صورت زنده حقایق پشت پرده را آشکار می‌سازد. ارتقاء کیفیت تصویر نیز بخش دیگریست که به وسیله آن به هیچ عنوان تصاویر را با کیفیت پایین نمی‌بینید. بهتر است به این نتیجه برسیم که صفحه‌نمایش تلویزیون سامسونگ به لطف Upscaling که تحت فرمان هوش مصنوعی عمل می‌کند هم به کاهش نویز می‌پردازد، هم مانع از دست رفتن جزئیات بسیار کوچک می‌شود و هم اینکه لبه‌های تصویر را به منظور دید بهتر جلب می‌کند.

 

 پرردازنده Quantum-Processor-4K در تلویزیون سامسونگ q60r

 

پردازنده تصویر تلویزیون سامسونگ 82Q60R

پردازشگر Quantum Processor 4K به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشخصه در صفحه‌نمایش تلویزیون کیولد سامسونگ به صورت کاملاً هوشمندانه و حرفه‌ای تصاویری زنده ارائه می دهد. به بیان دیگر این تلویزیون با موتور پردازشگر، تصویر را به صورت بسیار قدرتمند و در اسرع وقت جزیئات دقیق و بدون نویز را تحویل می‌دهد. در نهایت شما می‌توانید از دیدن هر صحنه نهایت لذت را ببرید.

 

  تصاویر شفاف و بدون نویز با سرعت رفرش تصویر کیولد سامسونگ q60r

 

سرعت رفرش تصویر در تلویزیون سامسونگ 82Q60R

بدون شک تعداد افراد علاقه‌مند و عاشق بازی کم نیستند و شاید شما نیز یکی از آن دسته از افرادی باشید که از بازی کردن لذت می‌برید. بازی‌ها و برخی از فیلم‌ها همچون فیلم‌های اکشن به دلیل اینکه سرعت پخش در آنها بالاست، پس بدون شک نیازمند کیفیت بالا می‌باشد. باتوجه به این ویژگی بارز، صفحه‌نمایش تلویزیون سامسونگ همراه با سرعت رفرش تصویر 120هرتز این مشکل را حل کرده است. همراه با این میزان فرکانس یک قدم جلوتر هستید چرا که با جلوگیری از تاری تصاویر سبب می‌شود تا صدا و تصویر به صورت همزمان پخش شوند.

بیشتر بدانید: عملکرد فرمت تصویری HDR به چه صورت است؟ همراه با فرمت HDR هر صحنه از تصویر به صورت کاملاً واقعی جلوه داده می‌شوند. بهتر است به این نکته توجه کنیم که این فرمت اشیاء را در تاریک‌ترین صحنه‌ها به صورت عمیق و با جزئیات نمایش می‌دهد. همچنین با تنظیم نور و تجزیه و تحلیل رنگ‌ها سبب می‌شود تا از درخشندگی هر صحنه نهایت استفاده و لذت را ببرید.

  سیستم صدای فراگیر qled سامسونگ q60r

تلویزیون سامسونگ 82Q60R با صدای قدرتمند

همانطورکه از شواهد پیداست شرکت سامسونگ مدل‌های بالارده خود را با توان صدای 20 وات عرضه کرده که در این میان تلویزیون 82Q60R یکی از آنهاست. این کیولد مجهز به دو بلندگوی 2 کاناله می‌باشد که از هر دو طرف سعی دارد تا صدایی با کیفیت ارائه دهد. حال اگر از بابت پخش صدا در هر نقطه از خانه نگران هستید باید بگوییم سیستم صوتی این QLED اسمارت دارای قابلیت Multiroom Link است تا به وسیله آن فضایی سرشار از صدا را در اختیار داشته باشید. بهتر است بگوییم این قابلیت کمک می‌کند تا صدا در هر نقطه پخش شود. مورد دیگری که در این سیستم صوتی قابل توجه است امکان تقویت گفتگو می‌باشد. Dialog Enhancement به حذف نویز و تقویت صدا می‌پردازد تا شما بتوانید از شنیدن هر صدایی نهایت لذت را ببرید.

بیشتر بدانید: فرمت صوتی Dolby Digital Plus چیست؟ این فرمت به عنوان یکی از مزیت‌های سیستم صوتی تلویزیون سامسونگ به نوبه خود سبب افزایش کیفیت صدا می‌شود و با تولید صدای همه‌جانبه می‌توان نهایت دقت در صدا را به خوبی احساس کرد.

 برنامه apple airpay و امکانات هوشمند تلویزیون سامسونگ q60r

ویژگی‌های هوشمند تلویزیون 82Q60R

سیستم عامل تایزن، قابلیت اتصال به اینترنت و اشتراک‌گذاری هوشمند همگی از ویژگی‌هایی هستند که شرکت سامسونگ برای چندمین بار تلویزیون‌های هوشمندش همچون 82Q60R را به هر کدام یک مجهز کرده است. ریموت کنترل این تلویزیون نه تنها در کمترین زمان ممکن دسترسی سریع و آسان به محتوا را برایتان فراهم می‌کند؛ بلکه در عین حال نیز می‌توانید از طریق همین ریموت کنترل نظارت کامل بر سایر دستگاه‌های متصل به تلویزیون داشته باشید. اما دسترسی سریع به محتوا بیشتر با جستجوی صوتی لذت‌بخش است چراکه این کیولد هم به کمک جستجوی صوتی Bixby و Google Assistant در کوتاه‌ترین زمان ممکن و تنها از طریق صدای خود می‌توانید هر چیزی را در اختیار بگیرید. سامسونگ با مجهز کردن این کیولد 82 اینچ به برنامه AirPlay 2 این اجازه را به کاربران داد تا با به اشتراک‌گذاشتن محتوای دستگاه‌های اپل بر روی تلویزیون به فایل‌های مورد نظر دسترسی داشته باشند. 

بیشتر بدانید: برنامه هوشمند SmartThings چست و چگونه کار می‌کند؟ اگر بخواهید یک زندگی کاملاً هوشمند و ایده‌آل مطابق با خواسته‌های خود را تجربه کنید باید بر روی برنامه SmartThings حساب کنید. به زبان ساده‌تر باید گفت به کمک این برنامه هر وسیله هوشمند موجود در منزل از طریق ریموت تلویزیون کنترل می‌شوند.

سخن پایان

تلویزیون سامسونگ 82Q60R به عنوان بزرگ‌ترین عضو سری 6 این خانواده کیولد مجهز به امکانات پیشرفته‌ای می‌باشد که راحت در دل کاربران جا باز می‌کند. تکنولوژی QLED از یک طرف، صفحه‌نمایش با امکانات برجسته‌ای همچون کیفیت تصویر 4K و سرعت رفرش تصویر 120 هرتز از طرف دیگر و از همه مهمتر بخش جذاب و هیجان‌انگیز اسمارت از این کیولد دستگاهی کاملاً حرفه‌ای ساخته‌اند. شما نیز با برگزیدن چنین تلویزیونی می‌توانید خود را جزو افراد حرفه‌ای و خوش‌سلیقه قرار دهید.

مشخصات کلی

مدل
Q60R
تولید کننده
Samsung
سال عرضه (میلادی)
2019
سری
6
کشور سازنده
کره
کشور مونتاژ
مصر

صفحه نمایش

سایز (اینچ)
82
نوع صفحه نمایش
QLED
طراحی صفحه نمایش
تخت
قطر صفحه نمایش (سانتیمتر)
208
نوع پنل
VA
نور پس زمینه
Ultra Slim Array
کاهش روشنایی در زاویه دید افقی (درجه)
89+ تا 89-

تصویر

کیفیت تصویر
4K
حداکثر رفرش ریت (هرتز)
120
نسبت تصویر (Aspect Ratio)
16:9
پردازشگر تصویر
Quantum Processor 4K
تکنولوژی ارتقا کیفیت تصویر
تکنولوژی تقویت کنتراست
فرمت های ورودی ویدئو (vss)
2160/24p | 2160/25p | 2160/30p | 2160/50p | 2160/60p
فناوری Dolby Vision
درخشندگی فوق العاده
رزولوشن صفحه نمایش
2160×3840
فرمت ویدیویی HEVC Codec
پشتیبانی از فرمت HLG

صدا

قدرت خروجی صدا (وات)
20
تعداد کانال صدا
2
تعداد کل بلندگوها
2
تکنولوژی صوتی
Dolby Digital Plus (EAC3)
تکنولوژی تقویت صدای دیالوگ ها
صدای فراگیر واقعی و سه بعدی
قابلیت ARC
فناوری Dolby Atmos

ویژگی های گیمینگ

مناسب کنسول بازی
نسل هشتم

امکانات هوشمند

پشتیبانی از Apple AirPlay
راهنمای الکترونیک برنامه ها (EPG)
قابلیت ضبط برنامه (PVR)
تله تکست (Teletext)
منوی فارسی
مرورگر وب
نرم افزار تلویزیون هوشمند
اشتراک گذاری هوشمند
فروشگاه محتوا (App Store)
کنترل هوشمند
هوش مصنوعی

ورودی خروجی و ارتباطات

پورت ورودی HDMI
تعداد کل پورت های ورودی HDMI
4
پورت ورودی USB
تعداد کل پورت های ورودی USB
2
پورت ورودی ویدئو کامپوننت (Y/Pb/Pr Component In)
تعداد پورت ورودی کامپوننت
-
پورت ورودی ویدئو کامپوزیت (AV Composite In)
تعداد پورت ورودی کامپوزیت
-
اسلات CI
پورت خروجی صوتی دیجیتال (Optical)
پورت خروجی هدفون
ورودی RS-232C
ورودی آنتن (RF)
بلوتوث (Bluetooth)
نسخه بلوتوث
4.2
پورت شبکه (LAN)

گیرنده ها

گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T)
گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)
گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S)
گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2)
گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C)
مشخصات تیونر
آنالوگ -دیجیتال

منبع تغذیه و برق

منبع تغذیه
AC 220-240V, 50/60Hz
حسگر اکو (Eco)
مصرف برق آماده به کار
0.4
کلاس بهره وری انرژی
A
حالت صرفه جویی در مصرف انرژی

وزن

وزن با پایه (کیلوگرم)
48
وزن بدون پایه (کیلوگرم)
46.8
وزن بسته بندی (کیلوگرم)
61.5

طراحی

رنگ بدنه
مشکی
قابلیت نصب روی دیوار
اندازه VESA یا محل نصب براکت (میلیمتر)
600x400
نوع پایه و رنگ
دو شاخه ای و مشکی
اندازه قاب
باریک

لوازم جانبی

لوازم جانبی همراه
ریموت کنترل | باتری ریموت کنترل | دفترچه راهنما | چهار پیچ اتصال
کنترل هوشمند

سایر ویژگی‌ها

OSD Language
محافظ صفحه نمایش
ابعاد با پایه: (سانتی متر)
183.8×114.7×38.7
ابعاد بدون پایه: (سانتی متر)
183.8×105.2×6.1
ابعاد بسته بندی: (سانتی متر)
203.9×122.4×26.0
VP9 Decoder
DTS Decoder
کالاهای مرتبط